IDD: Szkolenie zawodowe dla osób dystrybuujących produkty ubezpieczeniowe - Moduł XV: Obsługa roszczeń (DZIAŁ II)

W kursie umówione zostały zagadnienia związane z obsługą roszczeń. W ramach umowy ubezpieczenia zakład ubezpieczeń zobowiązuje się wypłacić świadczenie w momencie, kiedy zajdzie obejmowane ochroną ubezpieczeniową zdarzenie losowe (wypadek ubezpieczeniowy). Po wystąpieniu zdarzenia i zgłoszeniu go w wymaganym terminie do zakładu ubezpieczeń rozpoczyna się faktyczna, finansowa realizacja ochrony ubezpieczeniowej. Zgłoszone roszczenie zakład ubezpieczeń ma obowiązek obsłużyć (zlikwidować) i podjąć decyzję o wypłacie lub odmowie wypłaty świadczenia. Ten proces omawia niniejszy kurs. 

Wydatki związane z zaspokajaniem roszczeń klientów (wypłatą odszkodowań i świadczeń oraz wydatki związane z obsługą procesu prowadzącego do tych wypłat) stanowią podstawową pozycję kosztową zakładu ubezpieczeń i wpływają na jego rentowność. Z drugiej strony sposób i szybkość obsługi tych roszczeń pokazuje jakość produktu ubezpieczeniowego, a więc jego postrzeganie przez konsumenta. Właśnie na tym etapie realizacji umowy ubezpieczenia związki zakładu ubezpieczeń z klientem są najbardziej intensywne, a ich kształt wpływa na odbiór zakładu ubezpieczeń przez rynek. Proces obsługi roszczeń powinien zatem charakteryzować się dużym profesjonalizmem, rzetelnością i terminowością.

Kurs/moduł jest częścią kompleksowego pakietu szkoleń, wypełniającego 15-godzinny wymóg szkolenia dla pracowników dystrybuujących produkty ubezpieczeniowe, zawarty w dyrektywie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/97 z dn. 20 stycznia 2016 r. w sprawie dystrybucji ubezpieczeń oraz Ustawie z dnia 15 grudnia 2017 r. o dystrybucji ubezpieczeń (Dz.U.2018.2210 z dnia 2018.11.27). 

Czas trwania: 1 godzina zegarowa