Przegląd sekcji

  • Lekcja 1  Bezpieczne korzystanie z urządzeń i systemów teleinformatycznych

    Temat 1: Zasady bezpiecznego posługiwania się hasłami do systemów informatycznych

    Temat 2: Zasady bezpiecznego korzystania z urządzeń i systemów informatycznych

    Temat 3: Zasady bezpiecznego korzystania z urządzeń mobilnych (smartfonów)

    Temat 4: Korzystanie z poczty elektronicznej z zachowaniem zasad bezpieczeństwa 

    Lekcja 2  Korzystanie z bankowości internetowej, mobilnej i kart płatniczych 

    Temat 1: Korzystanie z bankowości internetowej i mobilnej zgodnie z zasadami bezpieczeństwa

    Temat 2. Korzystanie z kart płatniczych zgodnie z zasadami bezpieczeństwa

    Temat 3: Zasady korzystania z kart płatniczych przy płatnościach w terminalu, bankomacie i Internecie

    Lekcja 3  Ochrona tożsamości w cyberprzestrzeni 

    Temat 1: Ochrona danych identyfikacyjnych swoich i klientów przed ujawnieniem osobom niepowołanym

    Temat 2: Korzystanie z serwisów internetowych i społecznościowych w sposób minimalizujący utratę tożsamości

    Temat 3: Zapewnianie bezpieczeństwa dokumentom identyfikacyjnym

    Lekcja 4  Zapewnianie bezpieczeństwa informacji, infrastruktury teleinformatycznej, pracowników oraz klientów zgodnie z przepisami wewnętrznymi firmy 

    Temat 1: Stosowanie Polityki Bezpieczeństwa

    • Podstawowe zagadnienia ujęte w Polityce Bezpieczeństwa obowiązującej w firmie
    • Poziomy klasyfikacji informacji, wraz z zasadami ochrony informacji, obowiązującymi na każdym poziomie
    • Powody oraz zasady bezpiecznego niszczenia dokumentów i nośników danych
    • Zasady ochrony dostępu do informacji przed osobami niepowołanymi
    • Zgłaszanie incydentów bezpieczeństwa obowiązujące w firmie
    • Zasady dostępu do pomieszczeń
    • Zasada wiedzy/informacji niezbędnej (tzw. Chinese Wall)
    • Zasady kontaktu z mediami/klientami obowiązujące w firmie

    Temat 2: Reagowanie w sytuacjach próby popełnienia oszustwa przez cyberprzestępców

    • Najbardziej popularne oszustwa wykorzystujące metody socjotechniczne
    • Umiejętne reagowanie w przypadku stwierdzenia próby oszustwa
    • Identyfikowanie symptomów i minimalizowanie prawdopodobieństwa udanej próby oszustwa

    Kurs kończy się testem wiedzy. Na zakończenie kursu otrzymasz zaświadczenie. Warunkiem uzyskania zaświadczenia jest zaliczenie  w systemie testu wiedzy.